freelance online marketing specialistWeet je eigenlijk wel dat je meer uit je website kunt halen maar heb je er zelf de tijd of de zin niet voor dan kun je mij inhuren om jou te helpen. Ik ben beschikbaar als freelance online marketing specialist. Ik help je graag met je vraagstukken op het gebied van het maken van jouw website (in WordPress), het optimaliseren van het gebruik van jouw website, het verbeteren van de vindbaarheid van jouw website en natuurlijk dit alles vanuit data. Natuurlijk help ik je ook graag verder met het meten van je website in Google Analytics (of met Piwik, Adobe Analytics of Webtrends).

Voordelen aan een freelance online marketing specialist

Natuurlijk kun je als bedrijf een online marketing specialist in dienst nemen. Het lastige is dat voor veel bedrijven dit geen full time functie is en je graag iemand wilt die breed inzet baar is. Online marketing werkt namelijk het beste als jouw website goed werkt, goed vindbaar is, geoptimaliseerd wordt en natuurlijk goed gemeten wordt. Ook helpt de juiste social media strategie. Door het inzetten van een freelancer kun je een aantal voordelen behalen:

  • Je kunt een freelance online marketing  specialist inhuren voor een beperkt aantal uur in de week en voor de periode die jij wilt
  • Je kunt voor elk facet van online marketing een specialist inhuren of kiezen voor een allround specialist
  • Je kunt een vast tarief voor de klus of op basis van resultaat afrekenen. Zo weet je zeker dat je er financieel niet op leegloopt.
  • Freelance online marketing specialisten zorgen zelf dat ze up-to-date zijn met de nieuwste ontwikkelingen. Je weet dus zeker dat je het juiste advies krijgt.

Een website maken

Een website is het visitekaartje van jouw bedrijf. Voor klanten is het vaak de eerste kennismaking met jou en je bedrijf. Daarom wil je dat jouw website uitstraalt wie je bent en waar je goed in bent. Daarom is het belangrijk bij het maken van een website vooraf de juiste vragen te stellen voordat je aan de slag gaat. Daarnaast is het natuurlijk belangrijk welke functionaliteit je wilt aanbieden. Wil je dat klanten contact met je kunnen opnemen, wil je dat ze jouw website kunnen delen op facebook of wil je zelfs dat ze online jouw artikelen kunnen kopen. Op basis van een goed gesprek bepalen wij wat voor jouw belangrijk is en welke uitstraling jij wilt. Meer weten? Neem dan even contact op!

Jouw website gebruiksvriendelijker maken

Krijg jij wel eens de feedback van jouw klanten dat ze jouw website niet zo goed snappen of bepaalde informatie niet kunnen vinden? Of sterker nog, levert jouw website je geen nieuwe klanten op? Dan kan het best zijn dat jouw website niet gebruiksvriendelijk is. Op basis van 6 jaar ervaring met het maken en verbeteren van websites kijk ik graag met je mee. Daarnaast kan ik tools als Hotjar en Optimizely voor je inzetten om te ontdekken hoe klanten jouw website nu gebruiken. Waar nodig passen we je website op basis van deze inzichten aan. Dit is niet alleen heel erg leerzaam, maar ook nog eens ontzettend leuk. En het levert vaak direct nieuwe klanten op.

Jouw website beter vindbaar

Heb je een mooie website? Heb je er veel tijd en energie (en vaak geld) in geinvesteerd, maar komt er nauwelijks een bezoeker? In dat geval kan het zijn dat zoekmachines als Google niet goed genoeg snappen waar jouw website over gaat en deze daarom niet als relevant beschouwen. Het is dan lastig om bezoekers naar je website te trekken. Ik help je graag inzicht te geven in de vindbaarheid van jouw website met tools als Google Search Console. Zo kijken we hoe jouw website nu gevonden wordt. Ook bespreken we wie jouw doelgroep is en hoe deze aangesproken wil worden. Op basis hiervan passen we de content aan op jouw website en monitoren en optimaliseren we tot jouw website klanten gaat opleveren! Eventueel kunnen we hier ook de mogelijkheden van adverteren via Google Adwords bespreken, zodat jij tegen een kleine vergoeding (je betaalt elke keer dat iemand op je advertentie klikt een bedrag) op de voor jou meest relevant zoekwoorden bovenaan staat.

De juiste social media strategie

Aanwezig zijn op social media is tegenwoordig belangrijk voor ondernemers. Niet alleen weet je beter wat er speelt bij je klanten, jij kunt ook makkelijker jouw expertise tonen en mensen helpen. Help je veel mensen dan is de kans groot dat ze bij een nieuwe klus ook aan jou denken. Voor de juiste strategie is het echter belangrijk te onderzoeken waar jouw doelgroep en klanten zich bevinden en wat ze interessant vinden om te lezen en te delen. Ik help je graag met het kiezen van de juiste social media kanalen en het bepalen van een succesvolle strategie.

Inzicht krijgen in het gebruik van jouw website

Heb jij ook een website, maar weet je eigenlijk niet hoeveel bezoekers je hebt en wat jouw bezoekers op je website doen? Dat maakt het lastig om inzicht te krijgen in waar jouw website het goed doet en waar je kunt verbeteren. Ook is het lastig af te wegen of de investeringen die je doet in je website geld opleveren. In dat geval is het handig om een webanalytics pakket op je website te plaatsen. Ik help je graag bij de keuze voor het pakket, de installatie en inrichting, de juridische aspecten (cookiewet/privacywet) en natuurlijk ook met het halen van de data uit de webanalyse tool. Want met alleen de inrichten kun je natuurlijk nog niet optimaliseren.

Huur mij in als Freelance Online Marketing Specialist

Herken jij je in een van de hierboven vermelde aspecten van online marketing schroom dan niet om contact op te nemen. Ik help je graag helder te maken waar jouw kansen liggen en die te benutten.

Jouw naam (verplicht)

Jouw email (verplicht)

Waarmee kan ik je helpen?